Monday, November 19, 2007

Apa itu SANGO CORAL – ALKALINE MINERAL?


Apa itu Sango Coral ?
Ia adalah bahan hancuran Mutiara Sango hasil dari proses gelombang dalam laut yang berada di dasar laut cetek yang belum tercemar dan mempunyai permukaan air yang jernih iaitu Laut Okinawa, Jepun. Hancuran Mutiara Sango ini berkemampuan menyerap 70 jenis bahan mineral kedalamnya tanpa ada bahan racun tersimpan. Hancuran Mutiara Sango ini juga berkemampuan memyimpan oksigen.

Kenapa Perlu saya minum Sango Coral ?
Seperti yang diterangkan di atas terdapat 70 jenis mineral yang terkandung di dalam hancuran Mutiara Sango ini dan mampu mengangkut oksigen keseluruh tubuh badan.Oleh itu, mineral-mineral ini amat diperlukan oleh badan kita sebagai ejen membaiki system dalam tubuh badan kita. Ia adalah sebagai ejen pengesan penyakit dan menangkut keluar segala bahan-bahan toksid yang tersimpan di dalam badan kita agar ianya tidak menjadi ancaman besar kepada system imun dalam tubuh badan kita .Contoh kemungkinan terdapat kandungan zat besi di dalam darah kita yang berlebihan,maka lebihan zat besi inilah akan dikeluarkan. Nisbah kandungan asid dan alkali yang diperlukan oleh tubuh badan kita adalah 80:20.Oleh itu bagi mengimbangi nisbah ini, maka minuman Sango Coral inilah jawapannya.

Apakan jadi jika nisbah ini tidak diperolehi ?
Kesannya, kita mudah dapat penyakit, contoh jika terlebih asid maka timbullah masalah gout, sakit sendi, barah perut, barah usus, kencing manis, sakit buah pinggang dan lain-lain penyakit maut yang takut kita dengari.

Adakah ianya air minuman sekeluarga ?
Ya, minuman Sango Coral ini amat sesuai untuk diminum oleh semua lapisan umur lelaki atau perempuan, bermula dari umur 4 tahun dan keatas. Peringkat bayi mungkin tidak perlu lagi meminumnya kerana tubuh badan mereka masih belum lagi tercemar dan dilindungi pula oleh pemakanan susu ibu atau susu fomula. Cuma pada umur peringkat kanak-kanak diberi setengah gelas sudah mencukupi.


Bagaimana meminumnya ?
Mudah saja, buka mulut terus minum la. Eh ! lawak sahaja…..Minum satu gelas sais standard 3 kali sehari iaitu waktu pagi, petang dan waktu malam (selang 8 jam). Sekiranya kita minum seorang sahaja, maka 1 botol air 1 liter boleh digunakan selama 2 hari. Iaitu sebanyak 6 gelas sais standard (3 gelas hari ini dan 3 gelas untuk hari esok).

Apakah reaksi terhadap tubuh badan selepas meminumnya ?
Sebagai ejen membuang toksid dalam tubuh badan, maka beberapa keadaan boleh berlaku dan ianya bergantung sejauh mana sihatnya tubuh badan anda. Diantara reaksi yang dapat disenaraikan ialah :
"
Panas badan dan berpeluh
"
keluar tahi mata
"
keluar hingus
"
keluar angin, sama ada dari bawah atau atas (Faham-fahamlah kan)
"
Bisul
"
Ruam panas
"
kerap kencing
"
kerap buang air besar
"
Kekadang langsung tidak beri apa-apa tanda. Mengikut pengalaman, kesan reaksinya hanya akan berlaku keesokan harinya.
"
Bagi sesetengah kes, bagi mereka yang menanggung penyakit kencing manis atas 10 dan darah tinggi terlalu tinggi berkemungkinan akan demam.
Berapa cepatkah tindakbalas boleh dirasai ?
Bagi tempoh masa tindakbalas, ianya tidak dapat dijangkakan. Ini kerana ianya bergantung sejauh mana tahap kesihatan kita. Tapi dari segi pengalaman yang lalu dalam kebanyakan kes,reaksi terhadap minuman Sango Coral ini berlaku 2 hingga 3 jam selepas minum. Dalam setengah kes, cuma mengambil masa lima minit selepas meminumnya.

Seperti yang dinyatakan di atas, barang-barang yang kami jual adalah yang berkualiti sahaja. Jadi Nilai kualiti tersebut hanya boleh diterangkan setelah anda mencubanya.Tapi percayalah harga yang kami tawarkan adalah berbaloi dengan kebaikan yang anda akan terima. Itu tidak lagi diceritakan bagaimana bahan ini diangkut keluar dari dasar laut. Cukuplah sekadar mempercayai bahawa ianya berkualiti,okay! Selamat mencuba.


Apakah jenis penyakit yang boleh diubati oleh Produk Sango Coral ini ?
Diantara penyakit-penyakit yang mampu diubati oleh Sango Coral ini ialah :
"
Tekanan darah tinggi
"
Kencing Manis
"
Sakit jantung tidak kronik
"
Leukemia
"
Gout
"
Uric Asid yang tinggi
"
Radang Sendi
"
Asthma
"
Tekanan Mental
"
Sinus
"
AIDS
"
Jangkitan Virus
"
Malignant Tumour
"
Jangkitan Darah
"
Insomnia
"
Masalah Gugup (Nerves)
"
Reputan Tulang (Osteoporosis)
"
Masalah Gastrik
"
Masalah Saluran Jantung/Darah
"
Allergy
"
Masalah Fungsi hati lemah
"
Masalah Klimak (Climacteric Problem)
"
Masalah Arteri tersumbat
"
Masalah sistem penghadaman
"
Masalah system imun
"
Endometrium
"
Masalah mati pucuk
"
Masalah tisu otot-otot sakit
"
Masalah Menopause
"
Masalah kepelbagaian sakit akibat tua

No comments: